Towarzystwo Przyjaciół Dzieci zainaugurowało ogólnopolską kampanię #wiemcorobić, mającą na celu zwiększenie świadomości dotyczącej zagrożeń w internecie, takich jak child grooming i sextortion. Inicjatywa, wspierana przez Pepco, objęta została patronatem honorowym przez Ministra Sprawiedliwości oraz Rzecznika Praw Dziecka. Kampania dostarcza edukacyjnych materiałów zarówno dla dzieci, jak i dorosłych, co ma pomóc w lepszym rozpoznawaniu i przeciwdziałaniu różnorodnym niebezpieczeństwom w sieci. W ramach działań angażują się specjaliści z różnych dziedzin, co zwiększa skuteczność prowadzonych działań.
Podstawowym celem kampanii #wiemcorobić jest edukacja i wsparcie dla dzieci oraz ich opiekunów w kontekście bezpieczeństwa w cyfrowym świecie. Przedstawiane materiały mają na celu nauczenie młodych ludzi, jak rozpoznawać niepokojące sygnały w sieci oraz jak reagować w przypadku zetknięcia się z zagrożeniem. Specjalnie przygotowane informacje są dostępne na stronie internetowej kampanii, gdzie dorośli znajdą również zasoby pomocne w rozmowach z dziećmi o zagrożeniach online.
Kampania #wiemcorobić wskazuje, jak ważne jest zwiększenie wiedzy na temat zagrożeń, takich jak child grooming oraz sextortion. Specjalne materiały edukacyjne przybliżają te zjawiska, a ekspertki kampanii podkreślają znaczenie zgłaszania wszelkich niepokojących sytuacji. Z inicjatywy organizatorów zakłada się także zmniejszenie stygmatyzacji ofiar, co pomoże dzieciom czuć się bezpieczniej w obliczu trudności, z jakimi mogą się spotkać w internecie. Działania te mają na celu zapewnienie, że każde dziecko będzie wiedziało, jak reagować i kto może im pomóc w sytuacji zagrożenia.
Źródło: Policja Poznań
Oceń: Nowa kampania społeczna #wiemcorobić – ochrona dzieci przed zagrożeniami w sieci
Zobacz Także