Dobre praktyki reklamowe w świątecznej przestrzeni miejskiej Poznania


Nowe regulacje dotyczące reklamy w przestrzeni publicznej w Poznaniu zostały wprowadzone w formie uchwały krajobrazowej, która obowiązuje od 5 sierpnia 2023 roku. W ramach tych zasad, zakazane jest wieszanie reklam, w tym dekoracji świątecznych, które mogą zakłócać estetykę miejskiego krajobrazu. Celem uchwały jest ograniczenie nadmiaru i nietrwałych form reklamy, co wpływa na poprawę wyglądu miasta oraz wspiera odpowiedzialne podejście do przestrzeni publicznej.

Do najważniejszych zapisów uchwały należy zakaz umieszczania reklamowego charakteru na materiałach nietrwałych, takich jak tkaniny czy folie. Zasadą pozostaje, że dekoracje związane z okresem bożonarodzeniowym muszą być zgodne z przyjętymi normami estetyki i nie mogą zawierać elementów reklamowych. W ramach akcji promowane są dekoracje w postaci światełek, bombek i podobnych elementów, które mają na celu nadanie świątecznego klimatu w mieście bez negatywnego wpływu na przestrzeń miejską.

Władze miasta zapraszają do korzystania z różnych form wsparcia dla lokalnych przedsiębiorców. Możliwość uzyskania opinii w zakresie zgodności z uchwałą krajobrazową jest dostępna nieodpłatnie, a dodatkowym narzędziem jest „Wyszukiwarka do uchwały krajobrazowej”, która pozwala na szybką samodzielną weryfikację zasadności wprowadzenia projektu reklamy. Mieszkańcy oraz przedsiębiorcy mogą również skontaktować się z miejską infolinią, aby uzyskać niezbędne informacje i wsparcie.

Źródło: Urząd Miasta Poznań


Oceń: Dobre praktyki reklamowe w świątecznej przestrzeni miejskiej Poznania

Średnia ocena:4.45 Liczba ocen:21


Zobacz Także