Od listopada 2025 roku mieszkańcy Poznania muszą przygotować się na istotne zmiany w komunikacji zbiorowej. Są one wynikiem rozpoczętej przebudowy mostu Bolesława Chrobrego oraz budowy nowej trasy tramwajowej na ulicy Ratajczaka. Nowe trasy i linie mają na celu zapewnienie jak najlepszego dojazdu do centrum z rejonu Śródki. W artykule przedstawiono szczegóły dotyczące wprowadzonych modyfikacji oraz nowości w kursowaniu linii komunikacyjnych.
W związku z przebudową mostu, linie tramwajowe numer 7, 8 i 17 zostały skierowane na zmienione trasy. Wprowadzono również autobusową komunikację zastępczą na linii T 7, która kursuje ze Śródki do Małych Garbar. Dodatkowo uruchomiona została nowa linia tramwajowa numer 28, która łączy Ogrody z placem Wielkopolskim, umożliwiając mieszkańcom sprawniejsze poruszanie się po mieście.
Warto zaznaczyć, że dla pasażerów podróżujących z rejonu Śródki do centrum najszybszą opcją pozostają linie tramwajowe numer 5 i 8, które przejeżdżają przez most Św. Rocha. Czas przejazdu na wybranych odcinkach oscyluje od 7 do 12 minut w zależności od celu podróży. Oprócz zmian tramwajowych, także autobusy na liniach nr 167 i 911 zostały skierowane ulicą Garbary, co umożliwia dogodną przesiadkę na inne linie tramwajowe, w tym na przystanku plac Bernardyński.
Budowa nowej trasy tramwajowej oraz przebudowa węzła Wierzbięcice spowodowały, że linie tramwajowe nr 6, 12 i 18 zostały skierowane na objazdy. Zmiany te przyczyniły się do uproszczenia komunikacji w obszarze Dworca Głównego PKP i pozwalają pasażerom na wygodniejsze przesiadki oraz lepsze połączenia do różnych rejonów Poznania. Szczegółowe informacje dotyczące nowych tras można znaleźć na stronie poczty miejskiej, co ułatwi mieszkańcom oraz podróżnym dostosowanie się do nowej sytuacji komunikacyjnej w mieście.
Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu
Oceń: Zmiany w komunikacji zbiorowej w Poznaniu związane z przebudową mostu Chrobrego i węzła Wierzbięcice
Zobacz Także


