II rama komunikacyjna to kluczowy element infrastruktury w Poznaniu, gdzie dwa jezdniowe ciągi ulic mają po dwa lub trzy pasy w każdym kierunku. Od momentu uznania jej za Obwodnicę Śródmieścia w 1994 roku, obszar ten został przekształcony w Śródmieście Funkcjonalne.
W skład II ramy wchodzą liczne ulice, które pełnią istotną rolę w ruchu drogowym. Należą do nich m.in.: Aleje Solidarności, Serbska, Lechicka, A. Hlonda, Podwale, Jana Pawła II, Zamenhofa, Hetmańska, Reymonta, Przybyszewskiego, Żeromskiego, Niestachowska oraz Witosa.
Warto podkreślić, że budowa trasy zakończyła się 10 listopada 2010 roku. Ostatnim brakującym odcinkiem była droga, która łączyła ulice Podwale i Główną – był to kilometr ulicy Prymasa Augusta Hlonda.
Od 1 stycznia 2016 roku częściowo te ulice stały się częścią dróg wojewódzkich nr 196 oraz nr 433, co podkreśla ich znaczenie w sieci komunikacyjnej regionu.
Przypisy
- Nowe Zawady rozładowują korki. epoznan.pl, 10.11.2010 r. [dostęp 17.04.2021 r.]
- Zarządzenie nr 61 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 23.12.2015 r. zmieniające zarządzenie w sprawie nadania numerów drogom wojewódzkim. GDDKiA. [dostęp 05.01.2016 r.]
- Miejska Pracownia Urbanistyczna w Poznaniu, Studium Uwarunkowań i Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Poznania.
Pozostałe obiekty w kategorii "Drogi i trasy":
Tranzytowa obwodnica Poznania | Tunel trasy tramwajowej os. Lecha-Franowo | I rama komunikacyjna w Poznaniu | Autostrada Wielkopolska | Południowa obwodnica PoznaniaOceń: II rama komunikacyjna w Poznaniu