Sergiusz Trzeciak


Sergiusz Trzeciak, urodzony 15 kwietnia 1976 roku w Poznaniu, to wybitny przedstawiciel polskiego środowiska akademickiego i zawodowego w dziedzinie politologii oraz prawa.

Jego doświadczenie obejmuje m.in. marketing polityczny, wizerunek publiczny, komunikację strategiczną oraz public affairs, co czyni go istotną postacią w tych obszarach.

Poza działalnością akademicką, Sergiusz Trzeciak pełni funkcje konsultanta i trenera, co świadczy o jego zaangażowaniu w rozwój praktycznych umiejętności w dziedzinie polityki oraz komunikacji.

Życiorys

Sergiusz Trzeciak ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a także zdobył specjalizację w zakresie prawa konstytucyjnego porównawczego na Uniwersytecie Środkowoeuropejskim w Budapeszcie, uzyskując tytuł LLM in Comparative Constitutional Law. W roku 2006 obronił doktora w dziedzinie stosunków międzynarodowych (Ph.D. in International Relations) w prestiżowej London School of Economics and Political Science, przedstawiając rozprawę doktorską pod tytułem *The Influence of Domestic Pressure on Poland’s Negotiation Positions Towards EU Accession*. Dodatkowo, w latach 2000–2001 był stypendystą programu Chevening (British Council) na Uniwersytecie Oksfordzkim, w szczególności w St Antony’s College.

Od 1997 roku pełni rolę konsultanta politycznego oraz eksperta w zakresie marketingu politycznego, posiadając na swoim koncie liczne szkolenia dla polityków oraz samorządowców. Jego doświadczenie obejmuje także przygotowywanie kompleksowych strategii komunikacyjnych dla partii politycznych oraz komitetów wyborczych.

Trzeciak jest uznawany za eksperta w międzynarodowych projektach dotyczących komunikacji politycznej i wyborów, współpracując w tym zakresie z takimi organizacjami jak OBWE. Jego działalność koncentruje się na budowie oraz rozwijaniu partii politycznych i organizacji pozarządowych w różnych krajach, w tym w Europie, Azji Centralnej oraz Afryce Północnej.

Odznacza się również tym, że ukończył pierwszą edycję Szkoły Liderów, która została założona przez prof. Zbigniewa Pełczyńskiego, a jednocześnie był jej wieloletnim wykładowcą. W latach 2007-2020 wykładał w Collegium Civitas w Warszawie oraz prowadził zajęcia w programach Executive MBA i Doctoral Business Administration w Polskiej Akademii Nauk. Był także zaangażowany w działalność edukacyjną w Wyższej Szkole Bankowej.

W latach 2006–2008 pełnił funkcję Prezesa Zarządu Instytutu Sobieskiego. Uczestniczył oraz występował jako prelegent na wielu ważnych wydarzeniach, takich jak Forum Ekonomiczne w Krynicy, Europejski Kongres Gospodarczy oraz Europejski Kongres Samorządów.

Sergiusz Trzeciak jest także założycielem Fundacji Polskiego Instytutu Liderów, która skupia się na wspieraniu młodych ludzi z potencjałem liderskim w dziedzinach biznesu, kultury, mediów oraz organizacji pozarządowych, wspomagając ich rozwój osobisty oraz zawodowy. Ponadto prowadzi swoją własną firmę doradczą Trzeciak Consulting oraz współtworzy firmę Trzeciak Chmal, która specjalizuje się w doradztwie strategicznym.

Na co dzień aktywnie komentuje bieżące wydarzenia w polskich mediach, dzieląc się swoją wiedzą oraz doświadczeniem.

Wybrane publikacje książkowe

Oto wybrane publikacje książkowe autorstwa Sergiusza Trzeciaka, które pokazują różnorodność tematów oraz jego zaangażowanie w kwestie polityczne i marketingowe.

  • Kampania wyborcza w internecie, Warszawa 2024, Wydawnictwo Sergiusz Trzeciak Consulting,
  • Mapa Kariery. Wystartuj/Przyspiesz/Zmień, Warszawa 2023, Wydawnictwo Sergiusz Trzeciak Consulting,
  • Drzewo kampanii wyborczej 2.0, czyli jak wygrać wybory, Warszawa 2023, Wydawnictwo Sergiusz Trzeciak Consulting,
  • PR w NGO. Jak poprzez markę osobistą zbudować markę organizacji? Warszawa 2022, Wydawnictwo Sergiusz Trzeciak Consulting,
  • Personal branding for Leaders, Warszawa 2018, książka wydana przez ICAN Institute,
  • Wizerunek publiczny w internecie. Kim jesteś w sieci?, Gliwice 2015,
  • Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera, Sopot 2015, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Została wydana także w formacie audiobooka i e-booka,
  • Drzewo kampanii wyborczej, czyli jak wygrać wybory, Sopot 2014,
  • Poland’s EU Accession, Londyn 2011, książka wydana przez Routledge na podstawie pracy doktorskiej dla środowiska anglojęzycznego,
  • Marketing polityczny w Internecie, Warszawa, 2010,
  • Gra o Europę. Negocjacje akcesyjne Polski z Unią Europejską, Warszawa 2010, książka wydana przez Polski Instytut Spraw Międzynarodowych na podstawie pracy doktorskiej,
  • Kampania wyborcza. Strategia sukcesu, Poznań, 2005,
  • Jak wygrać wybory samorządowe – poradnik dla sztabów wyborczych i kandydatów na radnych, Zielona Góra, 2002,
  • Strategie kampanii wyborczej, Lublin, 1998, 2002, 2005.

Przypisy

  1. Fundator – Polski Instytut Liderów | PIL [online] [dostęp 14.09.2024 r.]
  2. Jak wygrać wybory samorządowe? [online] [dostęp 08.03.2021 r.]
  3. ICAN Institute [online], www.hbrp.pl [dostęp 08.03.2021 r.]
  4. a b Książki. Dr Sergiusz Trzeciak. [dostęp 26.02.2015 r.]
  5. Nota biograficzna na stronie Collegium Civitas. [dostęp 08.08.2014 r.]
  6. Wywiad z.... proto.pl. [dostęp 08.08.2014 r.]

Oceń: Sergiusz Trzeciak

Średnia ocena:4.82 Liczba ocen:5